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NAVY

underwater exercise

Soldiers of NAVY before underwater exercise is received. About 20 inordinately decreases physical strength to them before it trains underwater. Because considerable tiredness is accumulated mentally and physically including the warship's being done by an actual combat, and making a dive into the sea, power more than basic physical strength is needed.
(水中訓練を受ける前のNAVYの兵士たち。水中訓練前に、彼らは約20分外で体力を減らす。なぜなら、実際の戦闘で艦がやられ、海に飛び込む際などを含め、精神的、肉体的にかなりの疲労が蓄積されるので、基礎体力以上の力が必要とされる。)






Saturday, 05, Aug | トラックバック(0) | コメント(0) | NAVY | 管理

LAST CVN71 …F-14

Retirement warship USS Theodore Roosevelt, Jr. (CVN71). F-14D Tomcat was controlled by lieutenant Chris Rattigan and lieutenant Paul Dolt who had been elected to "Tomcatters" of Fighter Squadron Three One(VF-31), and the last landing machine and the F-14 fighter of 101 numbers of aircraft in USS Theodore Roosevelt, Jr. made landing succeed safely. F-14 is scheduled to have army to the fleet of 32 years, and to retire officially in September, 2006.
(退役艦USSセオドア・ルーズベルト(CVN71)。F-14Dトムキャットは、Fighter Squadron Three One(VF-31)の「Tomcatters」に選任されたクリス・ラティガン中尉とポール・ドルト中尉によって操縦され、USSセオドア・ルーズベルトでの最後の着艦機、航空機ナンバー101機F-14戦闘機は着陸を無事成功させた。 F-14は船隊への32年の軍歴を持ち、2006年9月に公式に退職する予定)






Sunday, 30, Jul | NAVY | 管理

Simulated

Seabees assigned to Naval Mobile Construction Battalion Seven Four (NMCB-74) plot the location of simulated unexploded ordnance at Naval Construction Battalion Center Gulfport. The Seabees conducted a Rapid Runway Repair Exercise that consisted of the plotting and removal of unexploded ordnance on a simulated runway.
(海軍ののNMCB-74に選任された海軍建設隊員は海軍建設センターのガルフポートでシミュレートされた爆発していない大砲の弾の位置を企みます。 シービーズはRapid Runway Repair Exerciseという合言葉のような決まりでシミュレートされた走路における爆発していない大砲の弾の取り外し(信管の取り外し)を行いました。)



Tuesday, 20, Jun | NAVY | 管理

the Purple Heart

The honored injury order was handed to naval forces by the Naval Construction Battalion center in 060508- N-6889J-002 gulf port in Mississippi state. Commander Robert who greets the third noncommissioned officer's Christopher Moran. Christopher Moran the third noncommissioned officer was injured by Alajad of Iraq in support of Operation Iraqi Freedom.
(ミシシッピー州の060508-N-6889J-002ガルフポートで名誉負傷勲章がNaval Construction Battalionセンターから海軍に手渡された。第3下士官のクリストファー・モランに挨拶するロバート指揮官 。クリストファー・モラン第3下士官はイラクの自由作戦を支持し、イラクのアルアジャドで負傷した)






You can look at the Purple Heart and to the next Seebees Words. Seebees is wise NAVY team .


Thursday, 11, May | トラックバック(0) | コメント(0) | NAVY | 管理

Catapult seal

Catapult seal mechanism
[1)Please ..section of the pipe first of all.. imagine the cylinder of C type (However, the opening is on).
2)Please imagine the steam leakage fitting in, crowding the rubber seal with a square section (It is a soft metallic actually seal), and being prevented in the cylinder switching off lack part. 3)Next, please imagine the buckle of the day type being slided down on the cylinder as becoming shape of Monkey if it sees on. It is I (cylinder under the buckle)= day (buckle)+ Monkey (Seemingly, on). 4)A horizontal stick with three days is called horizontal stick 1, 2, and 3 from the traveling direction side for convenience' sake. 5)The steam seal passes like the belt of making of the buckle it a bite in order under three on two ..under horizontal stick 1... Suppression 2 is passed the seal by horizontal stick 1 and is hit in a word because of the ditch, raised the seal, and passes on under that, and three suppresses on again and grooves the seal. 6)Well, the piston is put in the cylinder, the pistons are connected, and the seal under is connected with horizontal stick 2 of the passing buckle with the bolt. 7)Next, horizontal stick 1 of the buckle that passes on the seal and 3 are connected with the shuttle on the flight deck and the bolt and the completion.
むずかしですがカタパルトシールのメカニズムです
(1)まずパイプの断面がC型(ただし開口部は上)のシリンダーを想像してください
2)シリンダー切り欠き部に断面が四角いゴムシール(実際は柔らかい金属シール)
  が嵌まり込んで、蒸気漏れを防いでいるところを想像してください。
3)次に、上から見ると申という形になるように日型のバックルがシリンダーの上を滑ってゆくところを想像してください。
日(バックル)+I(バックル下のシリンダー)=申(上から見たところ)です。
4)便宜上日の三本ある横棒を進行方向側から横棒1,2,3とよびます。
5)バックルに噛まされたベルトのように蒸気シールは横棒1の下、2の上、3の下という順で、通って行きます。つまり横棒1はシールを上から押さえつけ2はシールを溝から跳ね上げてその下を通り、3はシールを再び上から押さえつけて溝にはめ込みます。
6)さて、シリンダーの中にピストンを置き、そのピストンとシールの下を通るバックルの横棒2をボルトで連結します。
7)次にシールの上を通るバックルの横棒1と3を飛行甲板上のシャトルとボルトで連結してできあがりです。 )



The left half of a horizontal stick of the stick of the character of upper and lower, opposite T(half back in view of the traveling direction) actually skewers the center of two pistons that leave space a little. *It is feeling that the length stick of the character of reverse-T is being welded by the second horizontal stick of the character buckle on the day. *Because two pistons put the interval a little and are arranged, it never falls forward facing it up for the friction drag of the character buckle and the seal on the day.

*Piston & shuttle stop mechanism
*The first half of a horizontal stick of reverse-T character bar that penetrates through the above-mentioned two pistons is a state of the pipe nodose like the bamboo. *A small hole becomes empty in the paragraph. Moreover, a small hole becomes empty like the whistle next to a bamboo pipe.
*There is a water tank where the insertion hole sideways opened to the advancement terminal of the piston, and it is shut with the rubber seal like the anus. *The beak of a bamboo pipe that opens the hole pierces in the water tank tunnel when the piston advances, it sticks, and water gushes through the bamboo (whistle) pipe small hole. *The collision energy is rapidly absorbed by the flow resistance (In the principle of the damper) to which water passes a small hole.
(実際には上下逆のTの字の棒の横棒の左半分(進行方向から見て後ろ半分)が2つの、やや間隔をあけたピストンの中央を串刺しにしていて、
*逆Tの字の縦棒が日の字バックルの第二横棒に溶接されている感じです。
*ピストン2つはやや間隔を置いて配置されているので、日の字バックルとシールの摩擦抵抗のため、上に向かってつんのめることはありません。

*ピストン&シャトル停止機構
 *上記の2つのピストンを貫通した逆T字バーの横棒前半分は竹のように節の
  あるパイプ状です。
 *節には小穴があいてます。また竹状パイプの横にも笛のように小穴があいてます
 *ピストンの前進終点に差し込み穴が横に開いた水タンクがあり、ゴムシールで 肛門状に閉じられてます。
 *ピストンが前進すると穴の開いた竹状パイプのくちばしが、水タンク横穴に
  突き刺さり、水が竹状(笛状)パイプ小穴を通って噴出します。
 *水が小穴を通る流動抵抗で(ダンパーの原理で)急速に衝突エネルギーが吸収されます。) 






Monday, 08, May | トラックバック(0) | コメント(0) | NAVY | 管理


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