CCT  GUNNER JAPAN  
 
mm
 


Catapult seal

Catapult seal mechanism
[1)Please ..section of the pipe first of all.. imagine the cylinder of C type (However, the opening is on).
2)Please imagine the steam leakage fitting in, crowding the rubber seal with a square section (It is a soft metallic actually seal), and being prevented in the cylinder switching off lack part. 3)Next, please imagine the buckle of the day type being slided down on the cylinder as becoming shape of Monkey if it sees on. It is I (cylinder under the buckle)= day (buckle)+ Monkey (Seemingly, on). 4)A horizontal stick with three days is called horizontal stick 1, 2, and 3 from the traveling direction side for convenience' sake. 5)The steam seal passes like the belt of making of the buckle it a bite in order under three on two ..under horizontal stick 1... Suppression 2 is passed the seal by horizontal stick 1 and is hit in a word because of the ditch, raised the seal, and passes on under that, and three suppresses on again and grooves the seal. 6)Well, the piston is put in the cylinder, the pistons are connected, and the seal under is connected with horizontal stick 2 of the passing buckle with the bolt. 7)Next, horizontal stick 1 of the buckle that passes on the seal and 3 are connected with the shuttle on the flight deck and the bolt and the completion.
むずかしですがカタパルトシールのメカニズムです
(1)まずパイプの断面がC型(ただし開口部は上)のシリンダーを想像してください
2)シリンダー切り欠き部に断面が四角いゴムシール(実際は柔らかい金属シール)
  が嵌まり込んで、蒸気漏れを防いでいるところを想像してください。
3)次に、上から見ると申という形になるように日型のバックルがシリンダーの上を滑ってゆくところを想像してください。
日(バックル)+I(バックル下のシリンダー)=申(上から見たところ)です。
4)便宜上日の三本ある横棒を進行方向側から横棒1,2,3とよびます。
5)バックルに噛まされたベルトのように蒸気シールは横棒1の下、2の上、3の下という順で、通って行きます。つまり横棒1はシールを上から押さえつけ2はシールを溝から跳ね上げてその下を通り、3はシールを再び上から押さえつけて溝にはめ込みます。
6)さて、シリンダーの中にピストンを置き、そのピストンとシールの下を通るバックルの横棒2をボルトで連結します。
7)次にシールの上を通るバックルの横棒1と3を飛行甲板上のシャトルとボルトで連結してできあがりです。 )



The left half of a horizontal stick of the stick of the character of upper and lower, opposite T(half back in view of the traveling direction) actually skewers the center of two pistons that leave space a little. *It is feeling that the length stick of the character of reverse-T is being welded by the second horizontal stick of the character buckle on the day. *Because two pistons put the interval a little and are arranged, it never falls forward facing it up for the friction drag of the character buckle and the seal on the day.

*Piston & shuttle stop mechanism
*The first half of a horizontal stick of reverse-T character bar that penetrates through the above-mentioned two pistons is a state of the pipe nodose like the bamboo. *A small hole becomes empty in the paragraph. Moreover, a small hole becomes empty like the whistle next to a bamboo pipe.
*There is a water tank where the insertion hole sideways opened to the advancement terminal of the piston, and it is shut with the rubber seal like the anus. *The beak of a bamboo pipe that opens the hole pierces in the water tank tunnel when the piston advances, it sticks, and water gushes through the bamboo (whistle) pipe small hole. *The collision energy is rapidly absorbed by the flow resistance (In the principle of the damper) to which water passes a small hole.
(実際には上下逆のTの字の棒の横棒の左半分(進行方向から見て後ろ半分)が2つの、やや間隔をあけたピストンの中央を串刺しにしていて、
*逆Tの字の縦棒が日の字バックルの第二横棒に溶接されている感じです。
*ピストン2つはやや間隔を置いて配置されているので、日の字バックルとシールの摩擦抵抗のため、上に向かってつんのめることはありません。

*ピストン&シャトル停止機構
 *上記の2つのピストンを貫通した逆T字バーの横棒前半分は竹のように節の
  あるパイプ状です。
 *節には小穴があいてます。また竹状パイプの横にも笛のように小穴があいてます
 *ピストンの前進終点に差し込み穴が横に開いた水タンクがあり、ゴムシールで 肛門状に閉じられてます。
 *ピストンが前進すると穴の開いた竹状パイプのくちばしが、水タンク横穴に
  突き刺さり、水が竹状(笛状)パイプ小穴を通って噴出します。
 *水が小穴を通る流動抵抗で(ダンパーの原理で)急速に衝突エネルギーが吸収されます。) 






Monday, 08, May | トラックバック(0) | コメント(0) | NAVY | 管理

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